Monday, February 22, 2010

PENGADIL DIRASUAH

Pengadil yang mengadili ketika perlawanan yang melibatkan pasukan Perak distadium Ipoh telah dirasuah oleh individu individu tertentu dengan niat yang teramat hina macam babi.

Individu tersebut berkemungkinan yang sememangnya hina berniat untuk menjatuhkan pasukan Perak demi kepentingan diri sendiri,mungkin kerana tidak berpuas hati terhadap pemimpin sekarang yang memimpin Persatuan Bola Sepak Perak. Cuba kita perhatikan setiap gerakan dan tindakan yang dilakukan oleh pihak pengadil,perlbagai perkara yang tidak sepatutnya dilakukan.

Kita juga tidak harus mempersalahkan individu tersebut,tetapi harus dipersalahkan kepada yang menerima seratus peratus kerana pengadil yang melakukannya ini sememangnya anak babi.Kalau pengadil tertentu manusia yang berakal dan bertindak seperti manusia mereka ini tidak akan melakukannya,pasti mereka ini akan melakukan tugasan mereka dengan seikhlas hati.

Mangsanya adalah penyokong yang hadir,pemain yang bermain dan semua yang sentiasa bekerja keras demi memastikan maruah pasukan,maruah penyokong penyokon dan maruah pengadil pengadil didalam malaysia ini berada di tahap yang terpuji,tetapi kerana tindakan pengadil yang babi ini,menyebabkan maruah penyokong menjadi rendah sangat dengan cara penyokong penyokong tidak hadir kestadium,maruah pengadil pengadil mpula akan diletakkan setaraf di kandang babi kerana segelintir pengadil yang berjiwa babi dan maruah pengurusan yang sentiasa bekerja keras demi memastikan pasukan terus berada dilandasan yang tepat akan dicemuh,dihina dan dikeji disebabkan pasukan kerap tewas.

No comments:

Post a Comment