Monday, February 27, 2012

Menyepi sehingga kini..........

Penerimaan wang sumbangan ihsan pilihanraya dari MB Perak kepada beberapa kelab penyokong dan kelab peminat bolasepak Perak telahpun diterima.Inilah sejarah buat pertama kali di Perak ianya menerima semaksimum Rm 7ribu dan manimum Rm 3 ribu.

Tapi yang aku hairan,kenapa sehingga ke hari ini semua kelab yang menerima senyap,bagaikan nyamuk yang sedang menyembunyikan diri dari musuh. Apakah ianya digunakan untuk ahli berjawatan bergerak ke vaneu vaneu secara percuma menggunakan wang sumbangan tersebut.

Paling aku suka tengok tapi sebenarnya dalam perasaan hairan lah jugak, kerana melibatkan kumpulan penyokong siber macam yob4ever. setahu aku Perakfa news.com juga dikendali oleh seorang penyokong yang tidak ada apa apa dalam Pafa,termasuklah Seladang Dot Net,dikendalikan dengan sendiri dan kedua dua laman ini mencari maklumat untuk tontonan kepada orang ramai secara aktif,tetapi tidak pula di beri apa apa sumbangan pula. ini kira macam tidak adillah betul tak kawan kawan,

Kalau nak kata yob 4ever.com aktif aku tengok laman sesawang mereka takderla aktif dan dikemaskini setiap waktupun.

Itu mengenai kumpulan penyokong di laman sesawang,ini mengenai kelab seladang dan kelab peminat,aku tengok kedua dua kelab nie banyak betul aduan.....kira aku nie dapat maklumat macam aduan rakyat kat tv3 tuerla.

Kelab peminat dengan kelab seladang masalah utama mereka nie,bila dapat duit senyap takda apa apa info yang diberikan kepada ahli maisng masing. Ingat ahli ahli yang ada nie takda perasaan ker,seolah olah mereka nie tiang kayu.

Bukan itu sahaja malah ada yang mushkil kerana pengalaman mereka yang lepas terutama dibawah pimpinan saudara Jamil,Presiden kelab peminat,sebelum nie dapat sampai berpuluh ribu, tapi just dapat mafla.yang lain dikebas oleh mereka mereka tidak bertanggungjawab.

Maka atas pengalaman itu mereka mereka yang ada di kelab seladang mengharapkan akan ada perkembangan terkini untuk diketahui secara umum kepada ahli ahli terutama ahli seumur hidup.

No comments:

Post a Comment