Saturday, March 5, 2011

JAMIL MEMALUKAN DIRI SENDIRI..........

Ketika pasukan Perak berperang ditengah padang untuk melayakkan diri ke peringkat seterusnya dengan sebuah pasukan Kelab iaitu Sime Darby,Jamil pula sedang berperang seorang diri dihadapan pintu Pentas utama,kerana tidak dibenarkan untuk memasuki stadium secara percuma bersama sama 7 orang ahli kelab peminat yang terlibat dengan gendang.

Beliau mempertikaikan kewibawaan PAFA dimana kononnya hampir 10 tahun dibenarkan masuk secara percuma tanpa sebarang halangan dan rintangan walaupun yang turut mengikuti masuk secara percuma hampir berpuluh orang.Katanya ketika sedang memberontak bagai orang gila(kami bukan nak duduk kat grand stand tapi kami nak duduk kat tempat terbuka untuk bermain gendang dan untuk memberi sokongan kepada pasukan),wajarkah kita memasuk kestadium secara percuma semata mata untuk memberi sokongan. Sudahlah setiap pemain pemain gendang mendapat elaun sebanyak RM15,masuk pula inginkan secara percuma,adilkah untuk kumpulan penyokong yang lain terutama kepada pemain pemain gendang ataupun dram.

Contoh seperti Segelintir ahli kumpulan silverstate ultras yang datang nun dari lembah kelang,sudahlah masuk kena beli tiket,berdiri sambil menyanyi dituruti paluan dram atau gendang sepanjang 90 minit tanpa masa kecederaan,tidak pula meminta simpati untuk mendapat subsidi masuk secara percuma.Tidak pula memekik seperti orang gila untuk mendapatkan tiket percuma,atau mendapat apa apa imbuhan dari PAFA.

Secara logiknya dimana seseorang penyokong yang ingin memberi sokongan tidaklah perlu mendapat subsidi percuma untuk menyaksikan perlawanan yang melibatkan pasukan Perak,Kita harus faham,untuk memberi sokong bukan sahaja perlu bermain gendang dengan mendapat imbuhan dan masuk secara percuma,kerana kalau 10,000 orang yang bermain gendang takkan semua sekali boleh masuk percuma,dengan cara membeli tiket dan memberi sorakan semangat untuk pasukan sendiri itu adalah lebih wajar dan berkesan itu barulah dinamakan memberi sokongan.

Untuk pengetahuan kalian,Saudara Jamil iaitu presiden Kelab peminat tak pernah masuk bayarpun kestadium,cuma datang kestadium menggunakan kuasanya sebagai presiden kelab peminat dan dapatlah masuk secara percuma untuk duduk di pentas utama.

Nasihat kami dari sukanuntuksemua,wajarnya Jamil menjadi Presiden pesakit pesakit sakit jiwa hospital TG RAMBUTAN atau di TAMPOI.........
Mmemalukan sahaja...........

No comments:

Post a Comment