Thursday, September 16, 2010

CABAR PAFA

Pihak pengadil dengan beraninya menganiaya pemain pemain dan penyokong Perak,dimana dengan sesuka suka hati menjatuhkan hukuman yang tidak sepatutnya kepada pemain dalam masa yang sama membuatkan emosi penyokong penyokong Perak ke tahap yang panas sepanjang permainan atau perlawanan dilangsungkan.

Contoh yang terbaru dimana pengadil yang mengadili pasukan Perak menentang pasukan ATM, Distadium Ipoh, dengan sengaja membiarkan pihak lawan menerjah dan mengasari pemain pemain Perak,lantas juga tiada sebarang tindakan yang dikenakan keatas pemain pemain lawan walhal kesalahan tersebut harus dikenakan hukuman kad Merah atau atas budi bicara pengadil tersebut kesalahan boleh dikenakan kad kuning.

Salah satu kesalahan yang tidak boleh diterima langsung dimana pemain ATM menerajang kaki pemain Perak dan selepas itu baru mencari bola,ianya berlaku betul betul dihadapan mata pengadil itu sendiri,tetapi pengadil menganggap ianya perkara yang tidak boleh dianggap satu kesalahan.

Pemain Perak yang dikasari dengan cara disiku oleh Pemain lawan juga tidak dianggap satu kesalahan,Masalahnya kini apabila pemain pertahanan pasukan Perak mengeluarkan bola fari kawasan bahaya,dan selepas tindakan tersebut baru kaki pemain tiba,ianya dianggap satu kesalahan yang serius dengan lantas pemain pasukan Perak dikenakan kad kuning,adakah tindakan pengadil tersebut adalah wajar.

Seandainya perkara sebegini rupa tidak lagi mahu berulang maka pihak pengurusan PAFA yang baru ini wajib membuat aduan ke pihak yang berwajib dan haruslah memastikan pengadil perlawanan yang bakal mengadili pasukan Perak selepas ini,pengadil yang benar benar bersih,cekap dan amanah.

Sekiranya perkara sedemikian tidak dilaksanakan oleh pihak pengurusan yang baru ini,jelas pengurusan yang ada pada hari ini gagal demi memastikan pemain pemain pasukan Perak bermain dengan penuh keseronokan disebabkan pasti mereka ini akan dianiaya oleh pengadil lagi.

No comments:

Post a Comment