Friday, September 17, 2010

COACH RAJA AZLAN HARUS AMBIL RISIKO???????

Sepertimana yang telah diketahui hampir keseluruhan penyokong Perak,dimana pasukan kini memiliki 3 penjaga gol yang berwibawa iaitu Khairul Amri,Kamarul Efendi dan Khairul Izwan,termasuk jurulatih merangkap pemain Megat Amir.

Tetapi apa yang menghairankan kenapa dan mengapa Coach masih lagi gagal dalam menajlankan tugasan.Semua orang tahu tidak kira siapapun seseorang jurulatih itu pastinya akan menurunkan pemain yang berada diprestasi terbaik, tetapi Raja azlan agak pelik,kerana sudah jelas dari segi zahir dan batinnya dimana Khairul Amri sudah bersedia dari semua aspek kecuali perasaan gemuruh. Namun beliau tetap tidak diberi peluang walaupun Khairul Amri telah menunjjukkan Prestasi yang menakjubkan ketika perlawanan Liga super iaitu ketika menentan Negeri Sembilan,dalam Perlawanan Persahabatan ketika menentang skuad selangor.

Apa sebenarnya yang telah terjadi.Jangan jadikan alasan kononnya pemain tersebut tidak bersedia.Kita semua ketahui dimana Shahrizal Saad tidak dapat diturunkan akibat pergantungan perlawanan.Razali Umar Kandasamy masih dibelengu masalah disiplin,kecederaan dan perbagai lagi. Kenapa tidak menurunkan Fauzi Kassim untuk digandingkan bersama sama pemain lain.... Kalau kita perhatikan sebelum sebelum ini dalam perlawanan persahabatan juga tidak diturunkan,lepas itu mulalah jurulatih memberi alasan pemain tersebut tidak mempunyai fungsi dalam pasukan,walhal pemain tersebut hanya diberi peluang sekali sekala macam bagi duit raya setahun sekali sahaja.

Setahu teman seseorang pemain itu harus memiliki rakan gandingan untuk berlatih dan bermain bersama,barulah keserasian itu wujud.Seandainya dalam sesi latihan digandingkan antara pemain a dan b,janganlah pula ketika perlawanan sebenar gandingkan pemain a dan pemain z,itu taktikal kurang pandai.Apa yang menghairankan raja azlan gemar menurunkan pemain yang berjersi no 10 iaitu Nazri Kamal, dalam pemerhatian kami,Nazri kamal gemar bermain sendirian tanpa menghiraukan pergerakan rakan rakan dikiri dan kanan,corak permainan yang diterapkan oleh Nazri kamal hanya sesuai untuk perlawanan futsal.

No comments:

Post a Comment