Monday, September 24, 2012

Pembongkaran

Mungkin ramai yang tak tahu mengenai kisah PAFA HOLDING SDN BHD telah ditubuhkan pada tarikh 1 Jun 2012 yang berlamat di 23 Jalan Chew Boon Juan 30250 Ipoh Perak.

Individu individu yang menjadi Pengarah syarikat tersebut adalah 1 Khairuddin@Suhaimi Bin Ahmad,Pengarah 2 Abdul Aziz bin Yeop Jamaluddin dan Pengarah ketiga Meor Afendy Bin Abdullah. Kalau diikut dengan nama nama ini semangnya secara automatik dimana pemikiran kita akan berfikir PAFA HOLDING SDN BHD memiliki pengarah pengarah yang hebat dan mampu menjadikan sebuah syarikat mampu untuk berdaya saing dengan megah sekali. tetapi setelah pembongkaran mengenai status kewangan syarikat tersebut maka apa yang difikirkan sudah pasti kita akan berubah.

Syarikat tersebut didaftarkan dengan bermodalkan Ringgit Malaysia 100 ribu,dinilaikan dengan modal tersebut kalau untuk sebuah syarikat sudah mencukupi tetapi apakah urusan perniagaan syarikat ini?
Adakah urusan membeli dan menjual ikan ditepi jalan,atau menumpang dipejabat Perak Fa sekadar menjadi hiasan? perbagai tanda tanya akan tercetus.


Apa yang menarik sekali mengenai status kewangan syarikat ini,setelah beberapa bulan syarikat yang memiliki pengarah pengarah dan memiliki sebuah organisasi mantap atau tidak hanya mereka dan keluarga mereka sahaja yang tahu, kewangan syarikat ini adakah masih mempunyai amount yang sama seperti mana mereka mengeluarkan modal permulaan sebelum ini? Adakah syarikat ini sekadar proxy Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) untuk mengaburi perbelanjaan mereka?

Pertikaian yang berlaku kini,tujuan ditubuhkan untuk membantu meningkatkan dan kantong Perak fa,tetapi kini kantong syarikat sendiri dah surut macam mana nak bantu Perak Fa?jawapan ini hanya mereka sahaja yang tahu.....

No comments:

Post a Comment